maandag 17 februari 2020

Sneeuwklokjes - Snowdrops

Wat deed ik in al die tijd dat mijn blog lag te verstoffen? Ik ontdekte Facebook en kunstgroepen en pakte mijn oude hobby tekenen en schilderen weer op...stortte me op Mixed Media en ben nog steeds erg actief met allerlei materialen en technieken. Zijn het allemaal "Kunstwerken" die ik maak? Nee bij lange na niet...ik experimenteer en vermaak me en soms komt er iets moois uit, maar dat is al lang niet meer het doel...de weg ernaartoe is veel belangrijker...het bezig zijn en even nergens aan denken. Heerlijk in je eigen wereld.

Afgelopen week kon ik me niet inhouden en heb de nieuwe aquamarkers bij de winkel met een A... gekocht.

Een kleurenkaart gemaakt en er zaten best verrassende kleuren bij. En vandaag even in mijn Sensebook sneeuwklokjes getekend en meteen deze markers gebruikt. Nu moet ik er even bij vertellen dat het papier in mijn sensebook heel erg glad is en bijna geen water opneemt...Ook met gewone waterverf blijft de pigment er bovenop liggen en kan ik telkens alles weer smudgen als ik het nat maak. Maar aan de andere kant levert het ook wel weer leuke resultaten op.



Het voorbeeld wat ik gebruikte is een foto van de sneeuwklokjes uit mijn eigen tuintje...ik heb gewacht tot de bloemetjes wat open stonden. Ik heb hierna nog enkele laagjes aangebracht en als laatste met een watervaste fineliner Derwent Graphik line maker 0.1 nog wat lijntjes gezet...
met dit als eindresultaat.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om wat van mijn andere hobby te zien en ik zou het erg leuk vinden als je een reactie achter laat.

Groetjes, Marianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...