maandag 16 september 2013

Portrait 16 of the 29 Faces challenge

Acryl on a 15 x 10 cm canvasboard
Bedankt voor al jullie goede adviezen. Ik heb inmiddels al wat testjes gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat voor het afdichten van de dylusions sprays het beste middel Acryl/olieverfvernis uit een spuitbus is. Ik heb deze gebruikt: 
Mijn pastel fixatief (Spectra Fix) heeft een pompje en is zo erg nat, dat de dylusions ook meteen weer oplossen. De clear Gesso van Liquitex, de Mod Podge en de vernis van Action moeten met een kwastje opgebracht worden en ook dan lost de dylusion inkt op en wordt de achtergrond één geheel.
Dus ik ga mijn mixed media schilderijen gewoon twee keer behandelen met een laagje vernis en hoop dat het dan een beschermlaagje heeft gekregen.
Bedankt voor het meedenken!!

I tried some varnishes and sealers but the best way to seal my mixed media paintings is the spray varnish from Winsor and Newton. So I'm gonna use that to spray my paintings. Thanks to all of you who gave me advice and commented on my last post.

This is portrait 16 for the 29 faces challenge.

Thanks for being here!
Bedankt voor jullie bezoekje!!
Liefs,
Marianne

8 opmerkingen:

  1. Paintings 14 and 15 are really wonderful. So is this, too. Amaising...keep going :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You have created such intensity and expression on this one Marianne.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden voor het sealen. Dit portretje is trouwens ook weer erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er weer prachtig uit Marianne!!
    XXX Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastic and well done for finding a suitable seal for them.

    Sam xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Another totally amazing face Marianne, you are such an artist!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben blij dat het gelukt is en wij weten het ook weer.sooms is bloggen wel makkelijk.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi deze smalle uitvoering van het gezicht Marianne...ziet er weer zo goed uit!
    Fijn dat je een oplossing hebt voor je fixatie probleem!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...