zondag 15 september 2013

Portrait 15 of the 29 faces challenge

This is also something that I wanted to do for a long time: a portrait like a stamp with a bit of a  grunge background. I made the background earlier this week but was a little scared to put in a portrait, but then I thought : What the heck" and this is what came out. Finished it with some stamping and splashes all around. The background is done with Dylusions ink sprays and salt and I have a question for you. Does anyone of you knows how to seal this background so that it isn't reacting to water etc anymore without loosing all the details?? Can I spray it with acrylic varnisch?
Or use pastelfixative, modge podge, clear gesso?? Hope someone can tell me. 

Mixed Media portrait on canvasboard 25 x 25 cm.
Dit is ook iets wat ik al een hele tijd wilde doen: een portret als een stempel en met een  grunge achtergrondje. Dus de achtergrond lag al een week klaar, maar ik durfde het niet aan om er een portret op te maken; tot ik dacht "Ach, waarom ook niet" en dit is het geworden. Ik heb er nog wat stempels en spetters op gezet. De achtergrond is gemaakt met dylusions spray inkt en nu heb ik een vraagje en ik hoop dat iemand weet hoe ik deze achtergrond kan sealen (afdekken) zodat hij niet meer reageert op water en vocht, zonder dat ik alle details in de achtergrond verlies. Kan ik het spuiten met acryl vernis? Of sprayen met een pompspuitje pastelfixative, Of met een kwastje modgepodge of clear gesso erover?? Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen????

Dit is portretje 15 van de 29 faces challenge.

Bedankt allemaal!!
Liefs,
Marianne

14 opmerkingen:

  1. Heb geen antwoorden op je vragen, maar zit wel, zoals elke keer, enorm te genieten van je kunstwerk. Wat is dit ook weer een plaatje geworden, Marianne. Vind 'm prachtig!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OMgawd these are just getting better and better, I loved the last one, the black and white one, but this one is fantastic!!! Can't wait for the other half of the month!!

    Sorry I don't really know what to suggest to seal it with, as I don't use the sprays so don't know what they react with. All I can suggest is you mock up a few mini pieces with the materials you've used and try out what you've got on them to see what happens.

    Sam xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful, you make that your faces look alive!
    Big hugs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is helemaal weer schitterend je kaart Marianne, een toppertje maar kan je helaas geen antwoord op je vraag geven, daar heb ik geen verstand van. Hopelijk weet iemand anders het wel.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is echt schitterend Marianne. De sealing is echt wat uitproberen. Neem wel hiervoor een proefstukje papier. Ik spuit wel eens een heel dun laagje haarlak erover, maar te dik dan kans op doorlopen. Modge podge met kwast lijkt me doorlopen op deze waterbasis.Probeer wat uit op apart papier.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat gaaf met die grungy achtergrond Marianne en dat eigenwijze hoofdje...zo mooi!
    Helaas kan ook ik je niet vertellen wat de beste oplossing is om dit te fixeren (misschien eens vragen bij een (web)winkel, via mail met foto?
    Uhhh Misschien kan Marleen van Meerendonk je helpen.... Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marianne je zou het met een stukje kunnen proberen met mat vernis .Ik heb dat van de week namelijk ook op een kaart geprobeerd en dat was gelukt en kon er daarna ook nog op stempelen . De vernis heb ik gekocht bij de action.
    Hopelijk heb je hier iets aan .mod poge kan ook alleen niet met dikke dotten dus gelijdelijk.
    Nou succes ermee
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je uitwerking is top ! heel erg geslaagd en mooi
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh, van deze ben ik helemaal weg!!! Ik kan je helaas niet helpen met je vraag, maar zie dat je al wat tips hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi effect! Is dit echt een stempel of heb je het doen lijken op een stempel? Tja, dat is het probleem dat ik heb met Dylusions, en ik weet er niet zo meteen een oplossing voor. In ieder geval niet met een kwast erover heen. Ik zou het eens proberen met een fixatief spray, ik heb er zo eentje die goed is voor potlood, pastel, inkt etc en het werkt wel goed. Meestal spray ik dat eerst, en ga er daarna nog eens over met een laagje vernis. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your face looks great over this background. I love your background -- just fantastic!! I'm pretty sure you can use a spray fixative. That way, there's no danger of smearing. Good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I hope someone gave you an answer, because this is a really really cool picture, and it'd be a shame to lose anything from that background. I like how she is just simple black, and everything behind her is so bright and detailed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, so much energy! She reminds me of Bjork. Or someone else young and adventurous.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...