zondag 3 maart 2013

Art Journal portretten blind tekenen + blog award

Hallo allemaal en vandaag laat ik jullie mijn  gezichtjes 22 en 23 van de 29 Faces challenge zien.
Hallo everybody; today I want to show you portrait number 22 and 23 of the 29 Faces challenge.




Deze portretten zijn blind getekend (d.w.z. je kijkt alleen op de foto en niet op papier wat je tekent) en slechts 3 keer gekeken en opnieuw aangezet om een oog of oor te plaatsen. Ik vond het toch iets veiliger om dit met een 2B potlood te tekenen in plaats van een viltstift. Het was weer een leuke hand-oog oefening.
I have drawn these portraits blind (you only look at your example  and not on the paper what you are drawing) and I looked about 3 times to start again for placing an ear or an eye. I made these drawing with a 2B (soft) pencil and I thought it was a very good hand-eye exercise.

Verder kreeg ik op het blog van Denthe een award aangeboden met een heleboel lovende woorden, waarvan ik moest blozen en normaal ben ik helemaal niet van de awards en ik ga deze award ook niet verder geven, want ik kan echt geen keuze maken uit alle creatieve en inspirerende blogs die ik volg en waardeer. Maar ik wil Denise wel even heel hartelijk bedanken en even vermelden dat ik heel erg vereerd ben dat ze me heeft uitgekozen en dat ik er heel erg blij mee ben.


On Denthe's blog I got an award and a lot of flattering words that made me blush. I 'm normally not thrilled to get awards and I don't gonna give this one away for the simple reason I cannot choose 5 blogs from all of  the inspiring and creative blogs I follow and appreciate. But I want to thank Denise with all of my heart for I am very proud that she has chosen me and I'm very happy and honored.

And thanks to Denise's blog I have a new follower: Welcome Jenny!

Dankzij Denise's blog heeft ook Jenny zich aangemeld als nieuwe volger; Welkom Jenny!

Dat was het voor vandaag.
Als jullie nog meer leuke gezichtjes willen bekijken, surf dan eens naar Denthe of 29Faces.
Je zult versteld staan van alle mooie portretten!
Bedankt voor jullie bezoekje en allemaal een hele fijne zondag!

That's all for today. 
If you want to see more lovely faces, visit Denthe's blog or 29 Faces art challenge.
You will be surpised by all the lovely art!
Thanks for looking and have a nice sunday!

Hugs,
Marianne

8 opmerkingen:

  1. Wow you are romping through these fantastic faces, have seen all the rest but haven't had time to comment individually (sorry!!). You are taking your drawing to a whole new level, they are stunning.

    Sam xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. i think these are wonderful!amazing to think you were looking elsewhere as you drew them!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig Marianne, ben wel erg benieuwd, teken jij alles vanaf een foto of ook gewoon uit het hoofd?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en jij bedankt voor je uitgebreide antwoord, lol. Misschien, heeeeel misschien ga ik me er ook eens aan wagen, wordt vervolgd????
    succes en ik kijk al weer uit naar je volgende portret.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Marianne zelfs zonder te kijken wat je tekent gaat het je helemaal super af, wat gaaf zeg, ik vind het weer prachtig. Gefeliciteerd met je award, super voor je meis.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap hoor, zonder te kijken bijna! Vraag me af hoe dat er bij mij uit zou zien... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat zijn deze leuk Marianne! Vooral die tweede ben ik helemaal weg van. Moet ik nu natuurlijk ook gaan proberen .... (je geeft me wel veel ideetjes ☺)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The little old man brings a smile to my face. I can't believe you did it by only looking at the canvas 2 or 3 times. You are so blessed to have been given this talent. Thank you for sharing it.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...