vrijdag 22 februari 2013

Art Journal portret in oilpastels

Tsja, wat zal ik daar nu eens van zeggen.... 


Dit was echt een gevecht en toen ik wat laagjes over elkaar had gezet, kreeg ik vaak donkere puntjes op mijn werk die van die lelijke strepen werden. Ik had nog van die goedkope Panda oilpastels en nog een doos van Pentel, die ik eens gekregen had en iets van "Smooth Crayons" voor kinderen en mijn bijna helemaal verbruikte en wit uitgeslagen oude krijtjes neocolor van Caran d'ache. Wat heb ik daar vroeger (40 jaar geleden hahaha) veel leuke dingen mee gemaakt, maar nu lukte het dus voor geen meter. Ik had ook geen doezelaars bij de hand (moet ik weer eens aanschaffen)  en ook de terpentine heb ik maar weggelaten (stinkt zo binnen in huis).



Maar ik heb me net aangemeld om toch maar mee te doen met de Art Challenge 29 Faces (ook al haal ik er deze keer dus geen 29 gezichten meer) en wil jullie toch dit portret niet onthouden, want het is toch weer een stapje in mijn Art Journey.

Well, what shall I tell you about this portrait....
This was a battle; I had made some layers and then I got these dark points in my work which resulted in ugly stripes. I made this face with my cheap Panda oilpastels and a box from Pentel, which has been given to me, a box with Smooth Crayons for children and my very very old and all turned to white crayons of Caran D' ache. I can still remenber how much I used them about 40 years ago LOL. I must mention that I didn't use terpetine or paperstumps this time.


But I just entered my blog in the Art Challenge 29 Faces (even though I won't be able to create 29 faces this time, for I started too late) and I want to show you my face of today, because it is another step in my art journey.

Thanks for looking!
Bedankt voor het kijken en allemaal reuze bedankt voor jullie bemoedigende woorden op mijn laatste pentekening.

Liefs,
Marianne

5 opmerkingen:

  1. Nou Marianne jij mag dan wel heel kritisch zijn, maar ik vind hem toch weer helemaal goed gelukt hoor, prachtig vind ik hem weer, alweer met zo een mooie oogopslag, super.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marianne!!! Weer zo'n mooie vrouw!
    Laat je eigen commentaar maar lekker achterwege en laat ons maar gewoon zien wat je hebt gemaakt. Ik heb 3 vrouwen op mn pinterestboard voor tekenen gezet, zodat de hele wereld kan zien hoe mooi jij kunt tekenen/schilderen/aquareleren.
    Wees trots op jezelf!
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  3. there is such a lovely feeling to this face!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een tempo en wat een kwaliteit Marianne...eindeloos mooi weer!
    Ga door hoor!!!! :-)

    goed weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, ik vind het toch heel knap hoor Marianne! Ze heeft een heel serene uitdrukking op haar gezicht. Hadden ze 40 jaar geleden al Neocolor dan!!?? ;-) Wat leuk dat je nu "officieel" meedoet met de challenge! Welkom :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...