zaterdag 16 februari 2013

Art Journal aquarel naar Francoise Nielly

Ik vond op internet een foto van een acrylschilderij van Francoise Nielly. Naar aanleiding daarvan heb ik deze aquarel gemaakt, dwz ik heb van haar het gezicht geleend, maar de kleuren zijn van mezelf :-) Nu ik er een foto van heb gemaakt zie ik ineens vanalles wat stukken beter had gekund. Bewijst maar weer dat een portert in aquarel erg moeilijk is.  Maar ik wil hem wel even laten zien. Het is niet mijn beste werk, maar een goede oefening.


On the internet I found a picture of an acrylicpainting from Francoise Nielly.  I borrowed the face and added my colours, but now that I took a picture of the portrait I see a lot of things that could have been better. That proves again how difficult a portrait in watercolour is. But I still want to show it to you.
It's not my best work, but I keep on learning :-)
Thanks for visiting and all your nice comments.

Bedankt voor het bezoekje en voor jullie leuke reacties bij de vorige blogberichtjes.
Liefs,
Marianne

13 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch streng voor jezelf Marianne,
    Het ziet er erg professioneel uit en ik vind het een beauty.
    Wat ben je toch kunstig en ik weet uit ervaring dat je een perfectionist bent.
    Ik heb je mooie cadeau als voorbeeld.
    Oh wat heeft deze dame een mooie blik in haar ogen.
    Knap werk.
    Knuffels Chrissie XXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Don't agree with it not being your best work, they are just getting better and better Marianne, by the time I get back from my hols you'll be exhibiting and selling them.

    Sam xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So inspirational Marianne, you are so talented.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Marianne, ik weet niet wat jij er niet goed aan vind maar ik vind hem helemaal super weer, zo mooi gedaan, echt top.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je legt de lat wel erg hoor voor jezelf meis, dit is gewoon schitterend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihihi Marianne...wees maar trots op jezelf, dat je dit kunt!!! Lolll ik durf het niet eens te proberen...
    Je laat me weer enorm genieten.

    Fijn weekend verder, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marianne I just have to say what an absolutely beautiful blog you have and what an inspiration you are. I'm definitely your newest follower. I see so many of your art works are something I love very much. I'm really looking forward to seeing what you do next. Thank you for sharing your wonderful talent. Michelle x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend knap gedaan, Marianne! Ik vind het erg mooi en heel erg goed gelukt!

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja, als je een foto op je computerscherm ziet zie je vaak meteen wat er "mis" mee is. Hoewel ik hier niks mis aan vind hoor, maar kom, wij zijn meestal zelf onze ergste criticasters hé. Ik vind het heel knap gedaan, en je hebt gelijk: aquarel is absoluut niet simpel ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I do not agree with you.. in my mind it is PERFECT!


    great portrait in watercolor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O jee ik begin jaloers op je te worden als ik al die tekeningen en schilderijen zie. Ze zijn prachtige geworden stuk voor stuk. En ik wil zelf zo graag weer wat gaan doen. Maar ik heb het gewoon te druk en nog een heleboel andere redenen waarom het niet lukt op het moment. Maar als ik al deze werken zie gaan mijn handen weer jeuken om te gaan schilderen. Eigenlijk moet je dit veel vaker doen dan kaarten maken. Hoewel er in kaarten maken ook een hoop creativiteit zit. Of je eigen digistempels tekenen. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...