maandag 19 september 2011

Tag - you're it en tutorial papieren bloemen maken.

Gisteren heb ik een award



gekregen van José van Cuttlebug Addicted en ik voel me zeeeer vereerd. Maar ik ben niet zo van de awards en ik heb wat moeite om 10 persoonlijke dingen op mijn blog te vermelden.
In plaats daarvan heb ik vandaag (voor het eerst) een kleine tutorial gemaakt speciaal voor José, die vroeg hoe ik de bloem had gemaakt bij mijn vorige kaart: Steampunk debutante.

Ik heb deze manier van bloemen maken bij iemand gezien op het internet, maar zij gebruikte andere bloemenstempels en ik heb nog geprobeerd om het ergens te achterhalen, maar helaas....
Dus vandaar hieronder een kleine uitleg om heel gemakkelijk zelf bloemen te maken.


Wat ik heb gebruikt:
2 stempels van Paper Artsy
Distress inkt Walnut Stain
bruine stempelinkt van Memento
diverse kleuren dun papier
en een brad
Maak wat afdrukjes en knip de rozetten uit.
Een keer groter dan de afdruk,
een precies zo groot als de stempel
en één kleiner dan de stempel.
Je hebt dan van iedere stempel drie formaten.
Knip de stempelafdrukjes in.
Niet helemaal tot in het midden, maar zodat er  "bloemblaadjes" ontstaan.


Maak een gaatje in het midden.
Doe het kleinste rondje eerst aan de brad.


Daarna  de rest van klein tot groot.
Disstres dan de randjes van de bloem.
In mijn geval  met walnut stain en...
KLAAR is de bloem.
Op deze manier van bloemen maken kun je natuurlijk eindeloos variëren!!
Heel veel plezier ermee!

Lieve groetjes,

Marianne

5 opmerkingen:

  1. Oh wat gaaf!! Heel erg leuk, deze tutorial! Mag ik die ook in mijn lijst van tutorials zetten?

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeej Marianne, wat vind ik dit onwijs leuk! Je hoeft uiteraard niets persoonlijks te vertellen over jezelf! Dat je dit speciaal voor mij doet vind ik geweldig! Dank je wel. Hele duidelijke tutorial en ik zal na mijn verhuizing ook eens zulke bloemen proberen. Het meeste van mijn spullen zit inmiddels in dozen (domdomdom). De bloem is ontzettend mooi en ik zie enorm veel mogelijkheden!
    Liefs, Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat een leuke tutorial Marianne en super gaaf dat je die award hebt gehad.
    Je maakt ook zulke typische "Marianne" kaarten, die stuk voor stuk super gaaf zijn.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die bloemen zijn echt zo mooi. Wat heb je die tutorial duidelijk gemaakt zeg. Ik kom ze binnenkort bij jou ook eens maken :) Liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...